Markkinointipaketti

Kootut ohjeet markkinointisi tueksi

Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joilla voit markkinoida omaa osallistumistasi messutapahtumaan.

markkinointipaketti

 

Miksi markkinoida messuosallistumista?

Kun kerrot omasta tapahtumaosallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää. Suurempi asiakasmäärä tarkoittaa saavutettuja tavoitteita. Tapahtumaosallistumista kannattaa markkinoida niissä kanavissa, missä sinä kohtaat omat asiakkaasi normaalistikin.

  • Näytteilleasettajan kutsu on vakuuttava, asiakassuhde on jo luotu ja luottamus on olemassa
  • Kävijä suunnittelee päivänsä etukäteen, varmista, että olet suunnitelmissa mukana
  • Sähköposti, some, omat verkkosivut tai henkilökohtainen kutsu – hyödynnä myös valmiit materiaalit

Jotta markkinointisi olisi mahdollisimman helppoa ja tehokasta, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit hyödyntää aivan vapaasti.


Mistä materiaaleja?

Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu kuvamateriaaleja markkinointia varten. Näitä materiaaleja voit jakaa omissa kanavissasi vapaasti.  Valittavanasi on kuvia, jotka toimivat somekanavissa. Voit ladata myös erilaisia bannereita verkkosivuille tai uutiskirjeisiin.

materiaalipankkiin


Koska markkinoidaan?

Olemme koonneet alle aikataulua, jonka mukaan markkinoidaan yhdessä tulevaa messutapahtumaa sekä sitoutetaan omia asiakkaita.

4 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana”
  • Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
3 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Aktivoi asiakkaasi”
  • Aktivoi omat asiakkaasi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Kysy asiakkailtasi ja sidosryhmiltäsi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa? Minkälaisia odotuksia asiakkaillasi on? Avaa ovet keskustelulle. Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Meidän osasto”
  • Julkaise oman osastosi sisältö: mitä palveluja tai tuotteita esittelet – onko nähtävillä uutuuksia, kilpailuja tai muita kiinnostavia sisältöjä? Innosta oma yleisösi! Voitko laittaa käyntiin somessa esimerkiksi arvonnan?
1 viikko ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”
  • Käy läpi käytännön infot: mistä teidät löytää ja koska olette paikalla
  • Kerro asiakkaillesi myös muusta tapahtumasisällöstä, kokonaisuus innostaa!
  • Varmista, että kutsusi ovat menneet perille – tehosta markkinointia omissa kanavissasi
Tapahtumaviikolla | ”Nähdään pian”
    • Nähdään pian, innosta asiakkaasi!
    • Nosta esiin oma messuosastosi ja muistuta asiakkaitasi tapahtumasta

 


Muista tägätä meidät somessa!

Facebook
Piha & Luonto -sivu

Instagram
@pihajaluonto

Twitter
@TampereenMessut

Liitä sisältöösi myös tapahtuman hashtag #pihajaluonto.

Piha & Luonto -messut löytää yllä olevista kanavista. Tägää meidät mukaan julkaisuusi, jotta voimme jakaa sisältösi myös omissa kanavissamme!