Markkinointipaketti
Kootut ohjeet markkinointisi tueksi
Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joilla voit markkinoida omaa osallistumistasi messutapahtumaan.
markkinointipaketti
Miksi markkinoida messuosallistumista?
Kun kerrot omasta tapahtumaosallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää. Suurempi asiakasmäärä tarkoittaa saavutettuja tavoitteita. Tapahtumaosallistumista kannattaa markkinoida niissä kanavissa, missä sinä kohtaat omat asiakkaasi normaalistikin.
- Näytteilleasettajan kutsu on vakuuttava, asiakassuhde on jo luotu ja luottamus on olemassa
- Kävijä suunnittelee päivänsä etukäteen, varmista, että olet suunnitelmissa mukana
- Sähköposti, some, omat verkkosivut tai henkilökohtainen kutsu – hyödynnä myös valmiit materiaalit
Jotta markkinointisi olisi mahdollisimman helppoa ja tehokasta, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit hyödyntää aivan vapaasti.
Mistä materiaaleja?
Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu kuvamateriaaleja markkinointia sekä turvallisuusviestintää varten. Näitä materiaaleja voit jakaa omissa kanavissasi vapaasti. Valittavanasi on kuvia, jotka toimivat somekanavissa. Voit ladata myös erilaisia bannereita verkkosivuille tai uutiskirjeisiin.
Koska markkinoidaan?
Olemme koonneet alle aikataulua, jonka mukaan markkinoidaan yhdessä tulevaa messutapahtumaa sekä sitoutetaan omia asiakkaita.
4 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana”
- Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
3 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Aktivoi asiakkaasi”
- Aktivoi omat asiakkaasi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Kysy asiakkailtasi ja sidosryhmiltäsi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa? Minkälaisia odotuksia asiakkaillasi on? Avaa ovet keskustelulle. Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Meidän osasto, huolehdimme turvallisuudestasi näin”
- Kutsu asiakkaasi osastollesi, lähetä heille sähköinen kutsu esimerkiksi sähköpostilla sekä jaa linkki turvallisuusohjeisiin
- Kerro asiakkaillesi, mitä palveluja tai tuotteita esittelet esimerkiksi uutiskirjeellä, somessa, sähköpostilla tai omilla verkkosivuilla
1 viikko ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”
- Käy läpi käytännön infot: mistä teidät löytää ja koska olette paikalla
- Varmista, että kutsusi ovat menneet perille – tehosta markkinointia omissa kanavissasi
Tapahtumaviikolla | ”Nähdään pian”
-
- Nähdään pian, innosta asiakkaasi!
- Nosta esiin oma messuosastosi ja muistuta asiakkaitasi tapahtumasta
Muista tägätä meidät somessa
Facebook
Piha & Luonto -sivu
Instagram
pihajaluonto
Twitter
@TampereenMessut
Piha & Luonto -messut löytää yllä olevista kanavista, liitä meidät mukaan, jotta voimme jakaa sisältösi.